Wednesday 23 November 2011

Deze Moet Je Gehoord Hebben (DMJGH)

Een nieuwe categorie speciaal gecreĆ«erd om eens lekker door mijn platenverzameling van de afgelopen 35 jaar te lopen, Deze Moet Je Gehoord Hebben, oftewel (DMJGH). Met deze open omschrijving kan ik alle kanten op. Er staat geen grens op mijn keuzes, dus ik zal vergeten bands bespreken, of vergeten albums van bekende bands, dan wel albums die ik zelf jaren (tot tientallen) na verschijnen pas heb ontdekt. Het kunnen ook albums zijn waar een persoonlijk verhaal aan vast zit, of die wegens een, al dan niet muziek, nieuwtje in de aandacht stonden.

Het idee is om iedere week minstens 1 plaat te bespreken en zo ieder jaar een collectie van 50 albums te verzamelen, die iedereen met precies dezelfde muzieksmaak als ik gehoord moet hebben.
Als alles volgens plan verloopt vanavond deel 1 van een ondergewaardeerde band, waarvan de zanger onlangs in het nieuws kwam, met mijn favoriete album van ze, met een persoonlijk verhaal er omheen. Hiernaast ook nog eens balancerend op het schemergebied tussen prog rock en prog metal en meer dan tien jaar oud dus niet te oud en niet te niew. Ik geloof dat hij aan alle voorwaarden die ik zelf heb opgesteld voldoet.

De bedoeling is naturlijk wel dat na het lezen van een bespreking die interesse opwekt, men ook actief op zoek gaat naar dat album en zodoende de betreffende band weer wat hits op hun Website-Myspace-Facebook of wat dan ook oplevert. Een bestelling zou natuurlijk nog mooier zijn. 

No comments:

Post a Comment